ROK SZKOLNY 2014/2015

Pomniki przyrody
przyroda w pracowni ICIM

Uczniowie klasy 4 - 6 realizowali temat "Pomniki przyrody" w pracowni ICIM. Uczniowie pracowali metodą Web Quest. To metoda nauczania, w której wykorzystuje się Internet jako źródło informacji oraz narzędzie uczące celowego korzystania z zasobów wirtualnego świata.

Uczniwie szukali odpowiedzi na m. in. nastepujące pytania:

  • Ile pomników przyrody znajduje się we Wrocławiu?
  • Ile jest we Wrocławiu pomników przyrody nieożywionej?
  • Jakie drzewo zostało uznane jako pierwsze za pomnik przyrody?
  • W którym miejscu we Wrocławiu jest najwięcej pomników przyrody?
  • Wyszukaj informacje o następujących wrocławskich pomnikach przyrody: dąb "Dziadek", platan klonisty, skamieniały pień drzewa kopalnianego, czarna sosna, cyprysik błotnsty.
  • Wyszukaj informacji n/t pomników przyrody, które znajdują się w okolicach Sobótki: lwy romańskie, miłorząb dwuklapowy, cyprysik nutkajski i dęby szypułkowe.

Uczniowie z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem pracowali przez kilka lekcji. Efektem jest notatka sporządzona w określonej formie.

scenariusz zajęć

zajęcia prowadziły: pani Grażyna Dudziec - nauczyciel bibliotekarz
oraz pani Bożena Wasylów - nauczyciel przyrody


Życie i twórczość Fryderyka Chopina
zajęcia artystyczne w pracowni ICIM

Uczniowie klasy I - III gb uczestniczyli w zajęciach artystycznych w pracowni ICIM. Uczniowie pracowali metodą Web Quest. Wyszukiwali, we wskazanych miejscach w zasobach Internetu, odpowiedzi na przygotowane pytania. Odnalezione informacje zapisywali w dokumencie Word, a następnie przygotowali prezentację multimedialną. Umieścili w niej najważniejsze informacje o życiu i twórczości Fryderyka Chopina a także plik muzyczny z jednym z utworów kompozytora. zastosowali również animację niestandardową, aby prezentacja stała się ciekawsza. Uczniowie pracowali bardzo solidnie, powoli realizując kolejne pytania - zadania. Po ukończeniu prac, obejrzeli wszystkie prezentacje i dokonali wyboru dwóch najlepszych. W wyniku głosowania, uczniowie zdecydowali, że na apelu szkolny zostanie pokazana prezentacja Pauliny Gawron i Małgosi Wasali oraz Mariki Wrzeszcz i Dawida Majewskiego.

Apel odbył się 19, czerwca 2015 roku. Niestety, z powodu awarii komputera, na którym  pracowali Dawid i Marika, została przedstawiona tylko prezentacja Paulinki i Małgosi.

zajęcia prowadziły pani Grażyna Dudziec - nauczyciel bibliotekarz
oraz pani Jolanta Phan - nauczyciel zajęć artystycznych


ROK SZKOLNY 2013/2014

Uczniowie klasy I - IIIgb podczas zajęć rewalidacyjnych przygotowywali w ramach projektu "Prawa dziecka" prezentację multimedialną dotyczacą Malali Yousafzai. W prezentacji przedstwili kim jest ta młoda dziewczyna i dlaczego jest znana na całym świecie. Niezbędnych informacji uczniowie wyszukali w zasobach Internetu - korzystali z encyklopedii "Wikipedia" oraz artykułów z prasy. Informacje te umieszczali na kolejnych slajdach prezentacji. Na koniec, wybrali kolorowy projekt prezentacji oraz wykorzystując animacje niestandardowe, zaplanowali wejście i zejście slajdów. Podczas apelu, kończącego projekt "Prawa dziecka", klasa mogła przedstawić tylko dwie prezentacje - dokonali więc wyboru tych najładniejszych - Klaudii Kuny i Andrzeja Niedbały.

prezentacja Klaudii Kuny

prezentacja Andrzeja Niedbały

zajęcia prowadzili: pani Grażyna Dudziec i pan Krzysztof Hausman


ROK SZKOLNY 2010/2011

"Nauka haftowania"

Klasa I - IIg w marcu 2011 roku na zajęciach artystycznych pracowała w pracowni ICIM. Uczniowie pracowali metodą Web Quest.
Wyszukiwali w Internecie informacji dotyczących haftowania, zapisywali je w przygotowanym dokumencie.

  • na czym polega haftowanie
  • jakie są podstawowe przybory i materiały pasmanteryjne

Ciekawym zajęciem było wyszukiwanie filmów i oglądanie podstawowych ściegów hafciarskich:

  • haft ściegiem przed igłą
  • haft ściegiem za igłą
  • haft krzyżykowy.

Uczniowie z zebranych materiałów przygotowali prezentację multimedialną, którą przedstawili na apelu szkolnym. Wykonali również piękne prace - haftowane obrazki.

prezentacja multimedialna Nauka haftowania

Zajęcia przygotowały i prowadziły pani Jolanta Phan - nauczycielka zajęć artystycznych 
oraz pani Grażyna Dudziec - bibliotekarka. 


"Życie i twórczość Ludwiga van Beethovena"

W grudniu 2010 i styczniu 2011 roku klasa I - IIg realizowała zajęcia artystyczne w pracowni ICIM. Tym razem uczniowie poznawali życie i twórczość Ludwiga van Beehovena. Uczniwie pracowali metodą web quest. Wyszukiwali na wskazanych stronach internetowych odpowiedzi na przygotowane pytania, dotyczące życia kompozytora, jego choroby oraz twórczości (najbardziej znane utwory), weryfikowali znalezione informacje i zapisywali je w przygotowanym dokumencie.

Następnie przygotowali prezentację multimedialną - wybrali projekt, umieścili na kolejnych slajdach zgromadzony materiał, zastosowali animację na wejście i zejście slajdu oraz dźwięk).

Na apelu szkolnym uczniowie klasy I - II g oraz 4 - 6 zaprezentowali przygotowaną prezentację. 

prezentacja multimedialna Zycie i twórczość Ludwiga van Beethovena

Zajęcia przygotowały i prowadziły pani Jolanta Phan  - nauczycielka zajęć artystycznych 
i pani Grażyna Dudziec - bibliotekarka


 "Dobre obyczaje"

Klasa 4 - 6 od grudnia 2010 do stycznia 2011 roku, uczestniczyla w pracowni ICIM w zajęciach pedagogicznych, podczas których uczniowie zapisywali w programie Microsoft Word teksty wierszy z książki "Dobre obyczaje". Treść wierszy związana była z zasadami dobrego wychowania, nawiązywania i utrzymania dobrych kontaków z kolegami i koleżankami. Dokładnie przepisane wiersze zostały ozdobione adekwatnymi ilustracjami, które wyszukali w Googlach - grafika. Tak przygotowane wiersze zostały zapisane na dysku komputera, wysłane pocztą biblioteczną oraz wydrukowane na kolorowej drukarce.

Uczniowie, podczas zajęć bibliotecznych z doskonalenia techniki czytania, uczyli się płynnie czytać wybrane wiersze, by potem zaprezentować je na apelu szkolnym.

zajęcia prowadziły pani Małgorzata Szymała - pedagog i pani Grażyna Dudziec - bibliotekarka